eTWINNING

PROIECTELE eTWINNING, oportunități de învățare integrată, de depășire a limitelor de timp, limbă și spațiu

Proiectul educativ, ca modalitate de realizare a activităților extrașcolare, contribuie la formarea personalității  prin numeroasele sale valențe formative. Când participanții la un proiect provin din medii educaționale oarecum diferite, se aduce un plus de beneficii prin oportunitatea cunoașterii și a altor sisteme de învățământ, prin posibilitatea transpunerii în propriul curriculumul a unor activități educaționale interesante. O perspectivă în acest sens, o constituie proiectele eTwinning.

Dorind să beneficieze de această oportunitate, elevii clasei a IV a C, de la Școala Gimnazială ”G.E. Palade” Buzău, coordonați de înv. Jalbă Doina Luiza  s-au înscris și au participat, în cursul anului școlar 2022-2023,  la două  proiecte eTwinning: Proiectul „Școlile noastre, frumoase, sustenabile, împreună” / “Our Schools Beautiful, Sustainable, Together”, iniţiat de prof. Cornelia Alina Moţ de la Şcoala Gimnazială Găvojdia, judeţul Timiş şi prof. Elvan Yetkin, de la Kabaklarlı İlkokulu, Datça, Turcia și la  Proiectul ”Plants for a  sustainable life” Fondator: Prof. Lăcrămioara Săbăreanu, de la Școala Gimnazială ”George Călinescu” Onești și  prof. Nicu Victoria, de la Gimnaziul Mărinești, din Republica Moldova.

Activitățile propuse în ambele proiecte au fost menite să îi conducă într-o călătorie virtuală prin țările partenere ale proiectelor,  firul principal constituindul:  prietenia, comunicarea și explorarea, prin depășirea barierelor lingvistice. Împreună, abordând cu seriozitate temele din agenda proiectelor, am reușit să valorificăm curiozitatea, creativitatea elevilor, originalitatea acestora și să generăm punți de colaborare între ei,  temele efectuându-se în echipe, în cadrul colectivului clasei, dar și în  grupe transnaționale.

Proiectul eTwinning “Our Schools Beautiful, Sustainable, Together” /„Școlile noastre, frumoase, durabile, împreună”  a constituit o provocare pentru participanți, determinându-i să se documenteze, să exploreze, să cunoască diferite tradiții, obiceiuri, personalități, mâncăruri tradiționale, să facă unele comparații,  să descopere  unele diferențe, dar și  multe similitudini între acestea. Astfel activitatea a devenit   un imbold pentru elevi în cunoașterea propriei culturi, dar și a altor culturi, obținându-se astfel o implicare activă, atât în activitatea de documentare, cât și pentru realizarea creativă a unor materiale. Astfel, elevii clasei a a IV a C au respectat regulile Netiquette, au propus sarcini de lucru, au desfășurat diferite activități în echipe mixte cu elevi din țările participante (Albania, Croația, Germania, Grecia, Italia, Iordania, Lituania, Macedonia, Polonia, România, Spania, Turcia) prin intermediul cărora și-au  dezvoltat creativitatea (prin conceperea diverselor produse – logo-uri, postere, desene/picturi, felicitări, videoclipuri, jocuri, cărți colaborative, prezentări colaborative), spiritul de inițiativă și lucrul in echipă, activitățile  desfășurându-se  în echipe naționale și transnaționale și-au îmbunătățit nivelul de utilizare a limbii engleze.  

Acest proiect, în concluzie, a  oferit șansa înțelegerii culturale, cetățeniei, dezvoltării limbii, artei, tehnologiei și educației sociale, într-un context de educație internațională și colaborativă, vizând  activități care dezvoltă cele opt abilități la elevi.

Proiectul ” Plants for a  sustainable life”  a cuprins  elevi  din cincisprezece  țări, cu vârste cuprinse între 8 și 16 ani, care au  studiat cele mai comune și utilizate plante medicinale și aromatice de pe Pământ. Împărțiți în grupuri, aceștia și-au aprofundat cunoștințele despre principalele plante medicinale și aromatice și au  realizat cărți electronice, colecții, expoziții și jocuri colaborative.

Prin participarea la acest proiect, elevii și-au  îmbunătățit competențele lingvistice; și-au  dezvoltat abilitățile IT; au  cunoscut mai bine plantele medicinale și aromatice din orizontul local, dar și din alte țări; și-au  îmbogățit cunoștințele despre beneficiile plantelor medicinale; și-au lărgit cunoștințele despre plantele aromatice specifice fiecărei țări; au învățat să cultive și să   îngrijească ierburile; au  învățat  să colaboreze cu studenți străini; și-au făcut prieteni între studenții din țările partenere.

S-a folosit o gamă largă de instrumente web: Biteable: pentru a face prezentarea proiectului; Documente Google: pentru a organiza proiectul împreună, pentru a crea Pre-Survey pentru studenți: Thinglink: pentru a crea rezumatul proiectului; Genial: pentru a face colecția de produse colaborative; Buncee: pentru a face Neticheta proiectului; Google Maps: pentru a crea harta proiectului; Plotagon: pentru a crea o prezentare pentru elevi; Biteable, Animoto, Powtoon, Emaze, PowerDirector, iShot: pentru a face prezentări video; Excel: pentru a crea echipe mixte; Kahoot: pentru a face un joc pe regulile proiectului și un joc pe regulile E-Safety; Wakelet: pentru a face colecții în colaborare ZUMpad, OurBoox, Book Creator și StoryJumper: pentru a crea cărți electronice colaborativePadlet: pentru a trimite urări cu ocazia Sărbătorilor de iarnă și activități de plantare de copaci, Formulare Google: pentru a vota pentru logo, poster; 

În activitatea de documentare elevii au fost ghidați cum să accese diverse surse, accesibile lor. Împreună cu elevii am folosit cu succes diferite instrumente de lucru disponibile gratuit pe internet. Chiar dacă nu eram familiarizaţi cu unele dintre ele, ne-am documentat şi am reuşit să  le utilizăm cu brio. Utilizând diverse  resurse TIC  am reuşit să  trezesc şi să  menţin interesul copiilor  pentru proiect, realizând lucruri noi şi interesante: colaje, filmulețe, file din cărți electronice, desene în Canva, în padlet, etc. Elevii au devenit din ce în ce mai interesaţi de acest proiect şi au fost uimiţi de rezultatele lor. Totodată, copiii au trăit emoții pozitive și-au dezvoltat unele trăsături morale, bucurându-se de  reușita unor lucrări, de aprecierea  acestora de către parteneri, căpătând încredere în forțele proprii, întărindu-și stima de sine, au devenit mai responsabili, ducând la capăt ceea ce au început, finalizând lucrările la termenul stabilit, atenți, urmărind cerințele temelor propuse, detaliile date, perseverenți, admirând, apreciind lucrările partenerilor.

Considerăm că munca în echipa pentru realizarea proiectelor a fost foarte importantă.  A existat o bună, atentă coordonare,  colaborare între toţi partenerii, între coordonatori și parteneri.  Am fost, în ambele proiecte, două echipe strașnice și rezultatele sunt pe măsura muncii! Suntem mândri că am făcut parte din aceste echipe!


WhatsApp Video 2023-06-14 at 17.54.05.mp4
WhatsApp Video 2023-06-14 at 23.24.19.mp4